Du använder en utdaterad webbläsare som inte längre stöds. Vänligen uppgradera din webbläsare för en bättre upplevelse av timbro.se

224: Hur man vinner ett val

Vad är det som gör att ett parti vinner ett val? Pengar, budskap eller att prata ner motståndaren? Medverkar i podden för att prata om framgångsrika valkampanjer gör forskaren Niklas Bolin och Ulrica Schenström, VD på tankesmedjan Fores.

Frida Jansson och Ulrica Schenström. Med på länk är även Niklas Bolin.

Valrörelsen är nu i full gång och de båda regeringsalternativen kämpar för att vinna väljarnas förtroende. Men hur vinner man val i Sverige egentligen och vilka faktorer spelar störst roll? Hur viktigt är pengar och hur har sociala medier påverkat kampanjerna? Och hur bra fungerar egentligen negativa kampanjer?

Medverkar i podden för att diskutera detta gör Niklas Bolin, forskare och en av författarna till boken “Politik är att vinna: De svenska partiernas valkampanjer” samt Ulrica Schenström, som är VD på den gröna och liberala tankesmedjan Fores och tidigare moderat statssekreterare. Samtalet leds av Frida Jansson.

Prenumerera på AcastPodcaster, Spotify eller lyssna nedan!

Spelaren kräver godkännande av tredjepartscookies för Podbean. Genom att visa spelaren godkänner du villkoren från Podbean
Gå till Podbean

Köp ”Politik är att vinna: De svenska partiernas valkampanjer” här.